Sunday, November 28, 2010

~Ngangkung~

ini adalah tajuk filem Shaheizy Sam.

aku tengok di Growball cinemax gara2 pokai.
harga tiket untuk sesiapa yg menunjukkan kad matrik/student adalah RM5.
hall cinema boleh tahan.
tapi, tandas jauh ya kawan2.
:)

mula2, aku sangat tidak faham maksud benda nih.
aku buat assumption Ngangkung bermaksud judi.
dan itu salah.
aku gugel kejap tadi, maksud nya pemujaan dengan mencangkung.

introduction movie ini adalah ngangkung oleh Azad Jazmin dan Angah bersama seorang bomoh di telaga.
mula2, menakutkan.
lama2 buhsan part ini.

dipendekkan cerita, Azim (Shaheizy Sam) mempunyai isteri yg suka membebel tentang kesusahan hidup.
langkah pendek yg diambil Azim, mintak nombor ekor dari bomoh.
then, dapat nombor, menang dan beli semua benda bagi menebus kemiskinan mereka.

ending, mereka bertiga insaf.
Shaheizy Sam insaf akibat berkasar dengan anaknya.
Azad Jazmin insaf akibat bayi dalam kandungan isterinya hilang.
Angah insaf akibat dibelasah Along dan isterinya mengandung.

nasib baek aku xtgk the making of.
jadi, boleh enjoy story ini.

part2 yg beh adalah seperti, angah buang air kat semak.
dia minta permission dari 'penunggu' di tempat itu.
hantu tuh sahut, bila masa aku kawen dgn atuk ko.

banyak lagi kot part lucu.
tapi aku xdpt mo ingat.

permulaan cerita bagus.
pertengahan dan klimaks tercapai.
tapi, ending aku macam xbley terima.
pelik sikit time keinsafan tuh dikemukakan.
:)

panjang da aku tulis kan.
sila tonton if anda mahu.

sekian.

diam!

.:END:.

~insomnia lagi?~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey