Wednesday, November 10, 2010

~Tiket Bas ke Sandakan~

aku sudah berjanji dengan seorang kawan untuk update pasal tambang bas nih.
ini disebabkan post terbaru di dunia maya adalah pada 2006.
baru lagikah itu?
haha.

mari kita bercerita pasal bas ke Sandakan.

Jika anda mahu ke Sandakan, anda haruslah ke Terminal Bas Inanam.
di sini anda akan dapat melihat pelbagai jenis syarikat pengangkutan yg memberikan perkhidmatan untuk ke Sandakan, Tawau.

Untuk destinasi lain, akan aku bincang di lain post.
haha.

Hari itu, aku telah pergi ke Sandakan menaiki Tung Ma Express.
Harga Tiket ke Sandakan adalah RM30.
Masa perjalanan, aku kurang pasti.
Tapi, aku menaiki bas pada 8pm.

Munkin Tung Ma ada menyediakan bas setiap 2 atau 4 jam.
8pm merupakan bas terakhir ke Sandakan bagi mana2 syarikat Bas.

bagi SIDA ekspress, paling LAST 7pm.

kerusi bas TUng Ma sangat tidak menyelesakan.
duduk di bahagian belakang+Bau tandas yg boleh mengakibatkan muntah adalah kombinasi terbaik menaiki bas ini.

oleh itu, pilihlah syarikat laen utk ke Sandakan atau Tawau.
bukan mahu condemn.
tapi, harap2 Tung Ma perbaikilah bas anda.

dan beli lah tiket lebih awal, takut habis dan ulat2 tiket sentiasa ada untuk membantu anda menghabiskan duit.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~aku malas!~

5 kOmentar:

Nurul Aima Hj Kaim said...

rajin pula nek bas ya cik pu3

~miszirdawaty~ said...

k.aima: haha, unplanned kan,
tepksa kunu,
:)

Nurul Aima Hj Kaim said...

kalu nda mesti nek flight kan..

Uruchimaru @ kf said...

bce sambil gelak!

tenk utk citer psl bas ke sandakan..!

~miszirdawaty~ said...

k.aima: blk dari sn, aku naek flight, xtahan!

kf: jgn gelak lah!
haha~

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey