Thursday, January 20, 2011

~Muzium di Kuching~

aku telah melawat beberapa muzium di Kuching.
Muzium SABATI.
berdekatan Sarawak Tourism Board.

Muzium Tekstil.
5min perjalanan ke utara dari Muzium Sabati.

Muzium Sejarah Hasilan Semulajadi.
10min perjalanan ke utara berdekatan Hotel Merdeka Palace dan berhampiran Padang Merdeka.

Muzium Seni.
Bersebelahan Muzium Sejarah Hasilan Semulajadi.

Muzium Entologi.
Bertentangan dengan Muzium Seni.

Dewan Tun Abdul Razak.
Anda perlu menyeberang menggunakan jejantas ke sini dari Muzium Entologi.

Muzium Islam.
Terletak di bahagian belakang Dewan Tun Abdul Razak dan kira2 5min perjalanan.

Muzium Sejarah CIna yg berdekatan dgn hotel aku xsempat pergi.
haih!

Aku tau meati korg ckp aku mcm org tua2 yg suka pergi muzium kan?
itu adalah minat aku.
haha.

Kebanyakkan isi kandungan Muzium nih lebih kurang ja.
Tapi, ia sangat menarik!
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~oh, well!~

4 kOmentar:

Nurul Aima Hj Kaim said...

nda la kita nda tua..kakak pon suka pg MUZIUM hahahaha

leena said...

patut pergi cat museum. dkt pertajaya. cool!

farhana said...

Uwaaa...bila lah i nak p Kuching nih

~miszirdawaty~ said...

k.aima: haha, aktiviti masa lapang ba kan, :)

leena: xdpt nk pegi!

paan: sikit masa lagi. klik AA now, murah!

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey