Wednesday, January 19, 2011

~Serikin~

If korg gugel, mesti dapat banyak definition pasal benda nh.
Make it simple, GOOGLE it n find d answer by yourself.
haha.

Ok lah, utk tidak menghampakan semua orang, aku bagi simple def.
Serikin adalah nama sebuah Kampung yang mempunyai sebuah Pasar yang HANYA dibuka pada hari Sabtu dan Ahad sahaja.
Ia terletak di Negeri Sarawak.
Dalam Kawasan Bau/Lundu.

Cara untuk ke sini ialah melalui JALAN DARAT sahaja iaitu menggunakan Jalan Raya.
haha.
Perjalanan mengambil masa 1jam 15minit dengan kelajuan kereta 80-100km/j.

Mengikut cousin aku, tiada bas ke situ.
Tapi, setelah aku gugel n baca2, MUNGKIN ada.
Naik Bas dari Bandar Kuching menuju ke Bau.
dan dari Bau menuju ke Serikin.
Tambang aku xtaw.
TIDAK pernah naik.

Di Serikin terdapat kira2 100 atau lebih peniaga yg menjual pelbagai jenis barangan seperti Baju, Patung, Barangan Rumah, Permainan dan etc.
Harga barangan di sini boleh ditawar.
If org tuh buka harga tinggi, sila tawar semurah yg mungkin.
:p

Di sini, aku telah Kerugian sejumlah wang.
bukan Diseluk seperti Di Parkson itu.
Gara2 membeli pelbagai barangan yg tidak penting.
Mum pun sama.
Beli tikar2 sarawak yg total ny more than 1k.
haih.

Dipendekkan cerita, Serikin memang best utk shopping.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~im in ???~

2 kOmentar:

Uchi kay-f @hmad said...

pesal ari sabtu dgn ahad je bukak erkk ari lain2 org sane pose ke? pelik ler..

~miszirdawaty~ said...

kf: ntah la, hjng mggu plng ngam kot, :p

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey