Friday, February 25, 2011

~Kembar Siang~

ini bukan cerita pasal kembar2 yg ada di luar sana.
ini tajuk movie yg baru Release smlm dan aku telah berjaya menontonnya.

ekceli aku bukanlah seorang peminat tegar filem melayu sebab kebanyakkannya sangat menghampakan.
dan terbukti, Kembar Siang juga sangat menghampakan bagi aku.
mungkin orang laen ada pendapat mereka sendiri, bagi aku mmg terrible lah.
cerita nonsense boleh masuk panggung.
erh.

story nih sangat senang, bapa yg sudah jadi arwah buat amanah untuk abg kembar untuk jaga adik dia yg mempunyai kelemahan diri, terlebih bijak @ terencat.
misi utama abg kembar, Awal carikan jodoh untuk adik, Awi.
Awi suka gF awal, but dia suka bertudung.
lepas tuh, boleh pula tiba2 c Rohani ni ada kembar name Rohana.
solve problem Awal yg mo cari bini untuk Awi.

so simple.
napa pula ada watak RCW tuh?
untuk membuatkan kita sakit hati dgn org yg memperkecilkan kelemah c Awi?
dan watak Pak Din yg kedekut,
mo bagitau 1 dunia, itu sikap org melayu yg mundur?

kesimpulannya, cerita nih sangat2 tidak best.
cuma pelakon nih bnyk yg hensem n cantek kot.

ini pendapat aku.
bukan kamu.

sekian.

diam!

.:END:.

~aku sakit~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey