Friday, May 20, 2011

~jangan meniaga online if perangai macam ni~

aku paling menyampah if ada online shop yg xtreat customer dgn baik.
boleh angin satu badan.

iya, i noe lah itu terms n conds u.
but, cant negotiate utk better service ka.
bunguk.

one of the example is diz 1 on9 shop.
>>>klik<<<

ini terms yg aku katakan itu,

sila patuhi terma dan syarat saya jika menginginkan urusniaga yg lancar^^

1- sebelum membuat pembayaran ke atas item anda, jika terdapat keraguan dan soalan, sila PM sy di inbox terlebih dahulu.

2- barang kebiasaannya akan sampai pada tangan saya, lebih kurang 2 minggu selepas tarikh tutup jika tiada masalah dengan kastam dan pos malaysia. jika anda,pembeli,tidak dapat bersabar utk memiliki brg tersebut, SILA JANGAN ORDER BARANG MELALUI SAYA!!

3- barang2 yg dijual atau telah di bayar oleh pembeli TIDAK BOLEH DIPULANGKAN DUITNYA ATAU DITUKAR GANTI.

4- saya tidak akan bertanggungjawab atas kehilangan dan kerosakan barang semasa didalam proses penghantaran oleh POSLAJU/POS EKSPRES/COURIER kerana barang terlebih dahulu di periksa keadaannya sebelum di bungkus dan di hantar.

5- PENTING: urusan jual beli ngan saya adalah berdasarkan,BAYAR DAHULU & BARU ORDER^^

6- INGAT! kesemua barang di photo album saya adalah berdasarkan PRE-ORDER,bukan sedia ada dalam stock unless saya mention bahawa item tersebut is IN STOCK.

7- sila beri kerjasama dengan memasukkan wang secukupnye!baki wang dari pembelian anda tidak akn dipulangkan kembali!!!

thank you^^

p/s: i made this to make it clear for some of you who still didnt know what my RULES to be my buyers^^

d last one cnt b accptble oh.
imagine dz, if someone bank in 50 and her only hve to pay 41.
she cant get her rm9 back rite?
itu suda jadi riba oh.
xley harap tol on9 shop gini.

dz kind of on9 shop make ppl no trust to buy on9 lah.

anyway to d fb shop, aku bukan mo ruined bussiness ko.
if ko treat cust lebih baik, aku akan lambung ko tinggi2 dalam blog nih.
if ko buat yg xelok, mmg teruk lah ko kena.
haha!

and for dz case, bukan aku kena.
my closed friend.
dia kena sembur kt fb, then kwn2 pmpuan nih back up plak.
wee, u xpenah dgr cust always rite ka?

duh!

hope bisnes ko akan lebih maju dgn mengambil lebih banyak keuntungan.
amin.
haha.

ok lah, malas mo cakap banyak.

sekian.

diam!

.:END:.

~aku malas~

2 kOmentar:

Uchi kay-f @hmad said...

adoi,aq pun biz online jugak wey!

~miszirdawaty~ said...

kf: if terms n conds boleh diterima, ok juga ba, my sister pn meniaga on9.

cz i cnt handle last rule th, menyakitkan jiwa oh! :)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey