Friday, November 4, 2011

~In Time~

untuk pengetahuan semua, aku bias kalau cerita english.
aku akan lambung tinggi2 dalam entri berbanding cerita melayu.
haha!
:)

movie ni mengisahkan keadaan bila kehidupan manusia bergantung kepada masa.
masa utk hidup boleh dimanipulasikan oleh orang kaya dengan mereka boleh hidup lebih lama, orang miskin bergelumang dengan risiko mati setiap hari.
terdapat juga zon masa, penjaga masa, dan bandar orang kaya (new greenwich) dan bandar orang miskin (Dayton).
will salas tinggal dengan mum, dorg miskin, banyak hutang.
suatu hari Will selamatkan Henry Hamilton yg larikan diri dri dunia org kaya dan sedekahkan semua masa dia selama lebih seabad kepada Will.
malangnya selepas itu, mum Will mati sebab xcukup masa.
dipendekkan cerita, Will pergi bandar org kaya, nikmati hidup sekejap, culik anak org kaya master mind hal2 masa, dikejar penjaga masa, dan akhirnya hidup bahagia.

bukan keseluruhan cerita ni best.
ada part yg buat aku mengantuk juga.
bintang cerita ni hanyalah 3 fr 5.
bosan dan seronok agak seimbang.
:)

anak2 kecil tidak digalakkan dibawa bersama ketika menonton.
sebab ada bahagian dalam cerita ni agak meluncah.
alah, part2 kissing2 dan buka2 baju sikit.

oleh itu, aku ingin berkirim salam dengan orang sebelah time di movie.
nampak hensem.
tapi, aku malu2 maw senyum.
ok, menggatal tidak sesuai dengan jati diri aku.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~mari tidur!~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey