Thursday, December 8, 2011

~I city lagi~

aku xpernah bosan cerita pasal I City.
dulu aku pernah merepek di sini.
bila aku update tweet pasal p icity, terketawa bila kak aima ckp kami adik beradik boleh jadi duta icity.
terlampau rajin pg nih.
haha!

so, ini adalah entry update tentang fee semua benda dalam i city tu.
:)

sekarang, pihak I City menggunakan sistem Autopay.
tidak perlu bayar time masuk.
but, ambil tix n bayar dkt machine.
bagi aku, benda ni kurang menjadi.
sebab kesesakan jalan raya berlaku ketika maw ambil tix dan ketika keluar.
mesin pun tidak diletakkan secara strategik.
kalau orang terlupa bayar pun, pembantu lambat bergerak.

dan untuk musim cuti sekolah, FEE per ENTRY adalah RM10.
semua lampu2 sudah dibaik pulih.
nampak cantik.

ibu bapa sila sediakan duit yang banyak ketika ke I City.
ini adalah kerana apabila anak anda merengek maw main permainan2 itu, harga tix adalah RM5.
kebanyakan permainan adalah RM5 per PERSON.
tidak boleh kongsi tiket ya parents2 sekalian.
maybe permainan Coaster2 itu, car boleh dikongsi berdua dan save cost, RM5 only.
double decker carousel, pirate ship, speed walk n etc adalah RM5 per PERSON.

permainan itu semua adalah untuk level kanak2.
orang tua bosan.
aku naik pon bosan sebab aku da tua.

sila bayangkan carousel tanpa music?
itulah yg berlaku malam tadi.
argh.
tiada music, budak pun nangis.
oh, jadi pantun. :)

supaya aku tidak menghentam lebih panjang, aku stop entri ini di sini.
ibu bapa aku nasihatkan jika anak anda berketinggian lebih 90 cm, sila bawa mereka ke Sunway Lagoon.
permainan boleh diulang2.
icity hanya dalam 3minit, dan per ride cost tinggi.

dan minta maaf.
entri ini tidak bergambar kerana cameraman tiada.
handphone low bat.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~aku malas~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey