Wednesday, December 7, 2011

~Ombak Rindu~

ini adalah tajuk filem kegilaan ramai buat masa sekarang.
kunun2 nya semua cinema full house.
tapi, kenapa aku boleh dapat tix pula?
haha!
aku xguna apa2 ilmu.
but, TGV bukit raja mmg banyak seat kosong.
hari ni maw tengok, sempat beli tix.

marilah kita bercerita tentang movie ini.
semua tahu, movie ni adaptasi novel Ombak Rindu by Fauziah Asshaari.
dua watak utama, Izzah n Hariz.
ada konflik2, semua kesedihan dan kurang kegembiraan.

bagi AKU, movie ni bosan.
maybe sebab aku pernah baca novel.
and i expect more from movie ni.
dan semua orang tahu aku xsuka movie melayu.
seperti kata2 kakak aku, macam mana movie melayu maw maju kalau aku xsokong.
so, aku pun dengan pasrah derma duit beli tix.
:)

movie ni ambil jalan shortcut.
part cintan cintun sikit ja.
watak semuanya macam kacau.
aku tetap bayangkan Maya Karin sebagai Pontianak.
Lisa Surihani berlakon dlm cerita Zoo di astro Ria.
tapi, Aaron aziz tetap hensem seperti movie2 nya yg lain.
haha.

nasib baiklah mamat sebelah hensem.
so, kurang tensen tengok movie ni.
:)

dan aku kurang faham kenapa orang maw nangis2 tengok movie ni.
sedia tissue berpacket2.
meleleh air mata dan teresak2 ka?
maybe dorg feeling lebih.
feel tu xsampai kat aku.

dari aku merepek lebih panjang, silalah tengok movie ni.
dan bagi AKU, breaking dawn wpn ada part bosan, Ombak rindu lagi bosan.
sorry peminat di luar sana.

dan jangan bawa anak kecik tengok movie nih.
mengganggu manusia yg tengok movie.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~aku sakit tekak~

2 kOmentar:

farhana said...

Hahahaha,,,memang u boring sgt sampai blh tweet2 dari start filem sampai habis! ayyooo, hehe

~miszirdawaty~ said...

cik paan: haha! tertweet pulak sepanjang filem tu. hahaha!
:p

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey