Thursday, December 22, 2011

~Sistem Letak Kereta Centre Point~

aku maw bercerita tentang sistem pembayaran tiket kereta untuk centre point.
oh, bukan yg di klang ataupun negeri2 lain.
precise, aku maw cerita centre point sabah.
dulu orang panggil yaohan.
:)

dari kecil sampai besar aku pergi situ.
dari zaman aku naik bas, tumpang adik beradik, sampailah bawa kereta sendiri.
kiranya terlalu lama aku stay2 matang situ.

dulu, harga parking mahal.
kira ikut jam.
time tu, kalau full day dekat sana boleh kena charge almost 30 ka tuh.
then, makin murah.
maybe sebab ada shopping complex baru disebelah.
kira per entry.

dan mungkin sebab da laku, dorg kuatkuasakan lagi rate park yg mahal.
ikut jam.
aku pun mentabahkan diri bayar park sebab movie sini murah.
haha!

tapi, aku xpuas hati dengan sistem pembayaran tempat letak kereta yang PALING TERBARU.
before exit kena bayar dulu.
ok, itu aku xkisah sebab di 1borneo buat benda yang sama.

masalahnya kalau di time malam.
selepas pukul 1030pm, hanya SATU kaunter pembayaran dibuka.
di tingkat 2.
amatlah menyusahkan bila ko park tingkat 5, ko kena turun p 2FL, turun dari kereta.
cuba management letak autopay machine every level.
xkah menyenangkan umat.
pintu exit xsesak dan SATU kaunter tu xla ramai berbaris.
erh, emo.

selepas ni, aku maw park kat 2FL. 
sekali bayar n keluar.
haha.

sila abaikan kegilaan aku disitu.

sekian.

diam!

.:END:.

~apalah!~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey