Monday, January 9, 2012

~The Darkest Hour~

tajuk sebuah movie yang aku telah tertengok.
eh, sengaja tengok gara2 lama sudah tidak ke cinema.

mengisahkan tentang 2 orang kawan baik, Sean n Ben yg ke Moscow atas urusan perniagaan.
setelah ditipu Skyler ketika di sana, mereka melepaskan kemarahan di dalam sebuah bar dan terjumpa dgn Annie dan Natalie.
dipendekkan cerita, time malam tu juga ada makhluk asing kot serang Moscow.
dorg serang dgn menjadikan manusia kepada debu.


dipendekkan cerita lagi, Skyler dan Annie mati.
org yg cuba tolong, Mr Sergei pun mati.
Vika yg ditemui time dgn Mr Sergei still hidup dan kapal selam nuklear itu menangguhkan perjalanan sebab Natalie hilang sekejap.
selepas Natalie diselamatkan, Sean dan krew kapal pun keluar dari medan berbahaya itu.
mereka dapat reveal cara bunuh those aliens by pistol pegun n etc.
not happy ending, tapi sikit2 lah gembira.

sesiapa yg meminati fizik, amat digalakkan untuk menonton.
sebab aplikasi fizik amat banyak.
hukum faraday dan apa2 tah.
aku xminat, jadi aku hanya mentafsir apa yg aku paham sendiri.
haha.

bintang?
2.5 from 5.
sebab aku enjoy juga cerita ni.
ada part aku boleh gelak kuat2.

oleh itu, jika maw anak terer fizik, bawa tengok movie ni.

sekian.

diam!

.:END:.

~lalala~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey