Wednesday, January 11, 2012

~Jack & Jill~

aku bukan maw cerita pasal keropok atau apa pun.
cuma cerita yg aku telah tonton di cinema.
aku taw lambat review ni, sebab cerita ni lama sudah di cinema.
:p

movie ni mengenai pasangan kembar, Jack dan Jill yg sangat seiras cuma berbeza tingkah laku.
Jack telah berumah tangga dan mempunyai sorg isteri dan 2orang anak.
manakala, Jill tetap mengandartukan diri sehingga umurnya mencecah 43 tahun.

Jack amat tidak suka bila Jill menyambut Hari Kesyukuran di rumahnya atau apa2 perayaan pun.
mereka selalu bergaduh dan Jack suka deny mereka berdua mempunyai persamaan sebagai kembar.
dipendekkan cerita, Al Pacino meminati Jill dan ingin date dgn dia, tapi jill xsuka sebab layanan pertama kali dorg berjumpa amat tidak diminati oleh Jill.

ada beberapa babak yg terlalu lawak sehingga aku xberhenti ketawa.
contohnya, ayat si tukang kebun, Felipe, 'Im joking, Im joking'.
sangat lutchu dgn gayanya sekali.

ada juga part yg boring, sedih, marah dan menghayat hati.
endingnya, Jill jumpa pasangan hidup dan Jack tidak bergaduh dgn kembarnya lagi.
one happy family.
:)

oh, bintang pula, 4 from 5.
sebab aku enjoy cerita ni.
:)

cerita ini boleh ditonton oleh keluarga..
tapi, ibu bapa wajiblah menasihati anak2 mereka tidak mengikuti tabiat kurang elok dalam movie ini.

sekian.

diam!

.:END:.

~oh lala~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey