Tuesday, January 10, 2012

~Papa I Love You!~

sebelum membaca entri ini, anda diingatkan sekali lagi bahawa aku BUKAN peminat movie melayu.
mungkin akan berlaku bias dana penilaian yg aku lakukan.

movie ni mengisahkan tentang Bahar yg mempunyai seorang anak bernama Mia.
isterinya telah meninggal dunia dan selama ini dia bergantung harap kepada pendapatan isteri untuk menanggung hidup.
oleh kerana isterinya telah meninggal, dia hidup bergelandangan bersama Mia.
Bahar telah berjumpa Elli di luar taska Mia dan berlaku sedikit babak pergaduhan tapi akhirnya mereka berkawan.

dipendekkan cerita, ayah Elli ingin berbaik semula dgn Elli dan mengharapkan bantuan Bahar untuk menjayakannya.
ada scene happy, konflik dan akhirnya happy ending.

bagi aku ada babak yg kurang sesuai di dalam movie ini.
seharusnya, budak2 tidak sepatutnya bercakap dialog seperti ini, "Papa suka aunty dan mesti kiss2 dulu baru boleh jadi mak Mia"
ok, that part awkward sangat bila ditonton.
maybe xteruk sangat bagi org lain, tapi still minor yg sebut kan.
sorry kalau over acting plak.
haha!

movie ini aku hanya mampu bagi 1.5 from 5.
kalau korg suka, feel free to share thought with me.
aku boleh terima kalau kamu semua xbersetuju.

penghujung bicara, sila tonton movie ini dan jangan lupa cakap, Daddy/Papa/Bapa/Ayah/Abah, I Love You!
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~dad, i <3 u!~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey