Thursday, April 19, 2012

~Lockout~

itu tajuk movie yang aku tengok malam tadi.
ekceli aku memasang niat maw tengok cerita Melayu atau Mandarin.
tapi, xngam dgn jiwa.
eh, bukan, aku ternampak cerita ni ada.
tengok la terus.

time masuk cinema, hall penuh.
dan si penjual tiket pun bernada tidak percaya aku tengok movie sorang2.
malas ai ok.
haha.

cerita ni start ja aku sudah lost.
cerita ni pasal apa.
sebab permulaannya, orang kena tumbuk dan seterusnya ditumbuk sehingga perkara sebenar terungkai.
orang yg ditumbuk iaitu Snow, telah ditangkap kerana membunuh ketua CIA.
selepas kena belasah2, terus dia kena suruh buat usaha menyelamatkan anak presiden, Emilly.

dipendekkan cerita, selepas gaduh2, ketawa2, dan sedih2, aksi2, Emily selamat.
bagaimana dan bila, sila tengok sendiri.

cerita ini adalah untuk 18 tahun ke atas.
sesuai dengan rate itu, cerita ini memang mempunyai keluncahan yang tidak patut dipelajari oleh kanak2.
oleh itu, jangan lah berangan maw jadikan ini hiburan hujung minggu keluarga.
nanti jadi kes kronik pula pada institusi keluarga korg.

bintang untuk cerita ini?
ehem.
3.5 from 5 kot.
ada kebosanan yg aku rasa walaupun hero hensem.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~mengantuk oi!~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey