Wednesday, May 16, 2012

~Train~

kali ni aku maw cerita pengalaman naik train dari Stesen Tanjung Aru ke Beaufort.
perjalanan mengambil masa 2jam.
dengan berhenti di 7buah stesen persinggahan selama 3minit setiap satu.
stesen yg terlibat, Putatan, Kinarut, Kawang, Kimanis, Papar, Bongawan dan Membakut.

tambang train ke Beaufort dari Tanjung Aru hanya RM4.80.
murah kan?
dan aku naik train 1.40pm.

untuk 1st timer macam aku, tiket bukannya purchase lebih awal.
140pm train bergerak, around 1pm baru kaunter buka untuk jual tix.
itu pengalaman aku hari tu la.
nasib baik security yg baik hati kestaw, if x, keras juga menunggu kaunter buka.
haha.

jadual perkhidmatan, sila tengok di bawah ni.

ini jadual Tg. Aru to Tenom.


ini jadual Tenom - Tg Aru.


dan jadual tambang, ini.


mungkin nasib malang hari tu, xmerasa train baru yg beraircond.
kami naik train berkipas yang tidak berkesan pun kipas tu.
dalam train panas oi!
macam maw menangis aku.
nasib baik boleh buka tingkap luas2 dan conquer tu tingkap sorg2 baru dpt bernafas.
haha.

overall, perjalanan mmg seronok lah.
sebab aku mmg excited sejak dari awal naik train.
tiada masalah time naik tu.
just, kepanasan global ja dirasai.

dan ada satu tunnel yg perlu dilalui yg buat jantung aku jatuh selama 3minit kot.
sumpah terkejut.
nasib xda heart attack, if x, mati sudah.
maybe dorg lupa on lampu untuk sekejap tu kan?
-_-

untuk maklumat lanjut, sila kunjungi laman web Jabatan Keretapi Negeri Sabah.

ini picca time aku di dalam train.






sekian.

diam!

.:END:.

~batuk makan snickers~

2 kOmentar:

farhana said...

What???!!!! RM4.80 je?
Murah gilo!!!!!

Namin Majesticeast said...

wewitt :)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey