Wednesday, June 6, 2012

~Aku ada, kau ada???~

ini bukan entri mencari gaduh.
ini entri tentang movie lagi.

seperti kata Tisya, sudah2 la buat review movie.
buat entri pasal hidup ko.
so, tunggu entri lepas2 ni, aku cuba buat cerita diari hidup pula.
haha.
:)

ini cerita melayu.
sebab utama aku tengok, tentulah kerana Shaheizy Sam dan bukanlah kerana Kamal Adli.
cerita apa celop dia pun aku nyampah, nasib baik ada Shaheizy, senang hati tengok.

dan sumpah cerita ni bosan.
tentunya aku xfaham kenapa ada orang gelak part menggelikan itu 'muntah di atas kasut orang' dan lawak bodoh yang tidak boleh diterima.

back to the movie, cerita ni aku rasa pasal Nordin Ahmad  (Shaheizy Sam) dan Kartina (Yana) yang telah bermusuh sejak kecil.
watak sampingan iaitu Aziz (Kamal Adli) si pembuli Nordin dan Wana (Wanna Ali) peminat tegar Aziz sebagai penambah rasa cerita ni.
dan tentunya konon2nya pensyarah mereka Prof Senyum 'aku lupa nama dia', Prof Kus (Angah Raja Lawak) dan seorang lagi Prof yang sumpah aku mmg xtaw namanya dari awal cerita sampai akhir.

dipendekkan cerita,dalam cerita ni Nordin dan Kartina gaduh plus, Nordin dan Aziz gaduh sebab Kartina.
ending, Nordin n Kartina bersama.
lost the thrill?
haha.

lokasi penggambaran di Korea.
so, banyak kecantikan Korea yang dapat dilihat.
dan jalan cerita yang amat mudah difahami tapi sukar di digest oleh kepala otak aku sebab sangat bosan?
hihi.

dan konsep filem musikal dibawa dalam movie ni.
ala2 cerita hindustan tu.
ada part menari, menyanyi sebab berangan.
seronok juga la suara2 nyanyian mereka.

kesimpulannya, cerita ni hanya dapat 2 from 5 star dari aku,.
itupun sebab ada Shaheizy Sam.
:)

sekian.

diam!

.:END:.

~batuk oi!~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey