Friday, June 29, 2012

~Baik Giler~

ini adalah filem yang tidak berkualiti yang telah ditayangkan di pawagam.
hei, ini pendapat aku.
jangan maw tweet atau jadikan bahan di blog.
haha.

movie ni berkisahkan tentang Taufik atau naman glamer nya Afik yang mengikut pengamatan aku orang yang xfaham bahasa.
dia salah anggap bila orang cakap 'Baik Giler' tu maksudnya dia baru baik dari penyakit mental.
keseluruhan cerita ni tentang perkataan 'Baik Giler'.

endingnya, dorang menari kegmebiraan di jambatan.
apadahal.

Afik lakonan Zizan tidak menjadi di sini.
terlalu bosan dan aku pun xfaham kenapa dia berlakon di dalam ni.
dan sesungguhnya Zizan promote baju BADGER.
eh.

Suraya lakonan Farahwahida, aku xfaham apa yang dia lakonkan.
sangat bida lah.
mesti maw improve kalau maw lakonan kau disukai orang.

komedi yang maw di sampaikan tidak berjaya.
mesej yang disampaikan pon aku xfaham.
mungkinkah dorang maw kestaw pasal jangan rosakkan bahasa yang kita cintai.
atau jangan mudah bersangka buruk.
-_-

sebenarnya cerita ni memang mempromosikan MELAKA.
oleh itu, orang MELAKA mesti tengok cerita ni.
semua tempat menarik di MELAKA ditonjolkan seperti, Dataran Pahlawan Mall, Menara Taming Sari dan banyak tempat lagi.

aku memang bagi 0.5 from 5 star. 
bayangkan, 15minit orang sudah keluar.
ikut hati aku pun maw keluar.
tapi, sengaja maw waste time.
sesuai la bintang di atas.

oleh itu, saranan aku kepada semua, tunggulah cerita ni time hari raya.
tidak berbaloi bayar mahal2 tengok movie ni di cinema.
minta maaf ayat kejam.

sekian.

diam!

.:END:.

~bosan~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey