Wednesday, June 20, 2012

~Jiwa Taiko~

movie melayu lagi.
sila jangan ketawa.
tiada movie baru.
again, alasan.
haha.

cerita ni aku maw tengok sebab ada Remy Ishak.
wehoo.

cerita ni tentang Firman Mustakim (Remy).
semuanya tentang dia.
macam mana dia berkawan dengan Pinto (Bront Palare) dan Friz (Fizz Fairuz) and the geng.
dipendekkan cerita, Firman keluar penjara dan join group Friz yg juga teman sepenjara nya di Wira Cinta.
Kak Pora yg bawa dia masuk situ untuk menjadi insan yang lebih baik seterusnya belajar erti cinta.

dipendekkan cerita, Firman suka Trisha (Diana Danielle) tapi Lara (Nadia Nissa) suka dia tapi Friz suka Lara dan tidak lupa Pinto.
ada pergaduhan geng sebab Lara yg lari dari Wira Cinta gara2 kecewa dgn Fir dan Trish.
Lara lari kepada Pinto dan preggy.
endingnya, ada orang mati.
siapa?
ehem.

kesimpulannya, cerita ni bukanlah movie aksi yang dijangka oleh aku.
ini cerita pasal Taiko yang mahu bercinta dan dicinta.
sepatutnya movie ni tukar tajuk, Jiwang taiko.
ohmai.

baru aku taw cerita ni untuk 18tahun ke atas.
elok lah juga.
minda budak2 dan remaja tidak patut dicemarkan dengan beberapa adengan dalam movie ni.
cerita ni macam bersetuju dengan anak luar nikah,buat yang ringan2 tu dan macam2 lagi.

tapi, lakonan Beto Khusyairi mmg siuk.
itu sebenarnya ayat untuk Tisha.
ko baca blog aku kan?
haha.

part singing tepi unggun api fail.
suara sumbang.
dan suara aku pn mmg sumbang.
sebelum orang mencebik sebab aku kutuk cerita ni, baik aku stop.

kesimpulannya, cerita ni hanya mampu ku beri 1 from 5 star.
sebab xsebati dengan jiwa.
minta maaf remy.
haha.

sekian.

diam!

.:END:.

~batuk! jerebu oi!~





0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey