Saturday, June 23, 2012

~Nova Computer Service~

lama tidak merepek pasal servis laptop atau apa2 berkaitan kedai komputer kan.
last time repair skrin pecah.
dan macam tiap2 tahun ada ja masalah lappy.
isk.

seperti entri2 sebelum ini.
lappy aku rosak.
hasil siasatan kawan aku, dia ckp cakera keras or hard disk rosak.
dan terbang lah duit lagi.
nasib baik aku teringat ada HDD lama dari lappy yg sudah lama rosak.
selamat duit.
haha.

kali ni aku maw cerita pasal kedai Nova Services.
ekceli kakak aku yang jumpa kedai ni.
dekat page Mudah.
dia bertekad mencari charger lappy dia yg rosak.
dan kedai tu offer best price for an adapter.
senyum sampai telinga kakak aku.

dan aku pun menyelit lah menghantar lappy kesayangan.
hari tu kawan aku xrepair sebab dia tidak expert dengan mini lappy.
apakah.

dipendekkan cerita, mari aku share lokasi kedai ni.
terletak di deretan kedai berdekatan University Apartment (UA).
kedai ni di tingkat 1.
tangga naik ke atas berdekatan kedai runcit dan Orange.
memang senang maw cari.
deretan kedai paling depan menghadap jalan.
wehoo!

servis dorang ni di tahap excellent bagi aku.
sebabnya aku hantar tengah hari.
petang siap.
tapi, aku ambil keesokan harinya sebab adapter kakak aku belum ada stock.

bayaran pun murah.
aku ingatkan mahal, sangkaan meleset.
just kena charge untuk format lappy.
:)

kesimpulannya, kalau ada masalah lappy, aku syorkan ke sini.
tidak rugi lah.

 perasan kah sign kami hampir sama?
haha.


 abaikan kekotoran yang ada.
sila fokus kepada lappy yang sudah ON itu.
berbulan sudah x ON ni.

lappy kesayangan bernyawa.
wehoo!

dan di sini, aku maw mention yg penjaga kedai time aku ambil lappy hensem.
harap2 ko xbaca blog aku.
nanti malu maw pg kedai if ada masalah lagi.
haha.

sekian.

diam!

.:END:.

~lalala~

4 kOmentar:

farhana said...

So..u xtukar HD baru la ya?
Berapa RM if format?

Point penting yg saya dapati dr entry u adalah, mamat jaga kedai tu handsome! Kthxbye =P

~miszirdawaty~ said...

paan: xtukar HD baru. guna je HD lappy lama yg dah lama rosak tu.
kena bayar rm30 je.
hihi.
:)

kenapakah anda highlight part itu?
ohmai! :)

N N said...

jodoh sbb sign sama haha

~miszirdawaty~ said...

cik nab: haha! gelak.
empunya sign bukan si hensem tu.
eh!

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey