Monday, June 11, 2012

~Prometheus~

ini review movie lagi.
ok, sila bosan.
haha.

movie ni aku tergerak hati maw tengok sebab movie english.
dan aku menyesal dengan membuat keputusan itu.
sebab utama tidak best.
tapi, aku suka time ni sebab lelaki hensem duduk di depan dan lelaki boleh tahan duduk di sebelah.
eh, aku tengok movie sorang2.
haha.

berbalik kepada movie.
movie ni mengambil tahun2 ke hadapan, 2083 ka tu.
then, tiba2 pergi 2090 dan akhirnya 2093.
terlalu banyak millenia.
haha.

movie ni tentang kewujudan manusia.
Ellie dan Charlie mencari siapakah pencipta dan telah menyakinkan pemilik Wayland corp utk menaja penyelidikan dorg utk menggembara ke angkasa lepas utk mencari pencipta manusia.
dipendekkan cerita, dorg berada dalam keadaan stastis utk 2tahun lebih dan akhirnya berjaya sampai ke destinasi.
pendekkan cerita lagi, misi dorg gagal.
ending, semua mati kecuali Ellie.
sebab apa, sila tengok sendiri.
dan jangan tengok di cinema, tunggu kt HBO.
membazir duit tengok sana seperti aku menyesalinya.

cerita ni tidak sesuai untuk orang yg kurang kepercayaan kepada agama.
boleh rosak akidah.
sebab Ellie dan Charlie ni kira mempersoalkan lah kepercayaan siapa pencipta dorg.
malas maw ulas banyak2 sebab aku xsuka cerita ni.
wehoo.

kesimpulannya, jangan bawa anak2 kecil tengok untuk hiburan hujung minggu.
elok lagi cerita Madagascar.

bintang?
ehem.
1 fr 5 lah.
bosan.

sekian.

diam!

.:END:.

~selamat bersekolah semua!~

2 kOmentar:

farhana said...

1???? Gila kejam! haha

~miszirdawaty~ said...

paan: ai xboleh faham cerita tu, xngam dgn jiwa. haha!
:p

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey