Monday, June 25, 2012

~Restoran Ayam Penyet Ria~

ini entri tentang kedai makan.
oleh itu, sila berhati dengan mulut anda.
jangan menumpahkan apa2 air liur di sini.
haha.

restoran ni restoran terbaru di 1 Borneo.
terletak di tingkat paling bawah atau nama lainnya Basement Floor.
bersebelahan dengan Digi outlet.
berhadapan dengan kedai2 kecil yang aku lupa namanya.
eh.

sistem di restoran ni order menggunakan form yang disediakan.
kita boleh isi sendiri or suruh orang tu isikan.
dan sebab aku maw tunjuk terer, aku tulis sendiri.
haha.

restoran ni menggunakan warna merah.
menyala u olls.
sakit mata ai.
tapi, restoran ni nampak bersih.
meja pun tidak melekit.
win!

servis laju lah.
sekejap ja aku tunggu dapat sudah hidangan.
wehoo!

terdapat pelbagai pilihan menu.
sila tengok di bawah ni.


menu di sini.
ada juga yang CS iaitu Coming Soon katanya.
restoran ini berasaskan Indonesian Cuisine.
semuanya maw dipenyet kan.
penggunaan bahasa di dalam menu pun guna Indonesia language kot.

paparan harga makanan.
confirm xkan disaman oleh kementerian sebab tiada paparan harga makanan.
eh. 

menu pilihan aku time tu.
sila tengok bawah lagi.

 ayam penyet [RM8.90]

ayam nya nice.
boleh ditelan dan agak rangup.
dan sambal nya boleh fight Warung Padang Jawa.
sangat pedas.
dan aku xmakan habis.
tempe, sayuran itu pun tidak ku telan.
except kubis, rasanya dorang celur dulu dalam air panas baru hidang.
nice.

 Soda Gembira [Rm3.00]

aku xfaham kenapa mesti namanya begitu.
tiada soda sedih ka?
eh.

rasanya boleh tahan.
tasedap sangat pon.
dan terpaksa minta tukar straw time ni.
sebab straw aku koyak.
xnikmat minum.
mahal pula tu.


Soto Ayam [Rm6.00]

sotonya boleh tahan.
ini adalah soto taste kakak aku.
tapi sebab ianya soto, habis juga aku telan.
haha.

restoran ni mengenakan cukai perkhidmatan sebanyak 10%.
oleh itu, total lost tengah hari itu RM 19.70.
makan seorang pula tu.
fuh.
kuat makan.

sekian.

diam!

.:END:.

~peduli apa aku!~

2 kOmentar:

farhana said...

Ayam penyet my fav!!!!!
Tapi kat KL ni, susah nak jumpa ayam penyet yg da bomb!

~miszirdawaty~ said...

paan: kat kL macam susah je nak cari kan.
hihi.
:)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey