Wednesday, September 12, 2012

~5 peraturan dalam kelas~

ekceli sekarang aku mengajar budak-budak yang istimewa.
jadi cikgu ganti.
haha.

terima kasih kepada cikgu yang diganti sebab buatkan RPH aku.
tinggal tulis apa yang patut seja.
:)

dan lagu 5 peraturan dalam kelas telah aku hafal dan compose sendiri guna lagu anak kampung.
aku xla rekod suara.
just guna muzik lagu tu dan jadikan lirik ikut peraturan-peraturan seperti di bawah.

1 : Jangan bising.



2. Jangan buang sampah merata-rata.


3. Berbaris masuk ke kelas.


4. Susun meja dan kerusi.


5. Dengar cakap cikgu.

nasib baik murid-murid dengar cakap.
eh, picca di atas telah digugel.
:)

walaupun mereka xdapat menyanyi secara lancar, sekurang-kurangnya dorang taw apa tu peraturan dalam kelas.
dan untuk mengajar mereka memerlukan kesabaran yang tinggi.
untuk menarik minat mereka mendengar kita bercakap sepanjang 1 jam susah.
mereka senang untuk distract dgn benda lain yang lebih baik.
oleh itu, aku cuba untuk membuatkan pembelajaran lebih menarik.

lain kali tulis lagi.

sekian.

diam!

.:END:.

~tapak tangan gatal seja ni~

2 kOmentar:

farhana said...

Oh...peraturan dalam bentuk lagu sangat cute!
Kreatif la u Putri! =)

~miszirdawaty~ said...

cik paan: haha! thanks! but itu adalah RPH org lain, i laksanakan je. :)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey