Monday, October 22, 2012

~PE 3~

tajuk movie yang aku tengok untuk bulan ini.
dan aku menyesalinya.
kenapa aku menulis begitu, aku akan huraikan kemudian.

PE 3 adalah filem arahan Farid Kamil.
membariskan pelakon seperti Diana Amir, Kamal Adli, Farid Kamil sendiri, Tayuddin Bakar dan ada ramai lagi pelakon yang aku xtaw namanya.

mengisahkan tentang Abang Gad or Megat yang konnonya gangster di Penang dan mempunyai dua orang suruhan orang yang setia, Tai dan aku lupa namanya.
dia mempunyai seorang adik, Lina yang akhirnya jatuh cinta kepada Fumi, seorang freelance photographer.
dipendekkan cerita, mula2 ragut, gaduh, jatuh cinta, kahwin, gaduh, ajar rompakan, merompak dan lastly kena ambush.
endingnya, Fumi dan Lina gembira bersama.

sebenarnya Fumi adalah polis menyamar untuk menangkap Megat.
dia gunakan Lina utk membanteras jenayah yg dilakukan.

why did i wrote y u shouldnt watch this movie.
1. permulaan movie ini mengajar cara untuk menembak dan meragut serta merompak dan juga bergaduh.
2. filem ini memaparkan lawak yang tidak jadi.
3. pelakon tambahan yang terlalu banyak merepek.
4. loghat yg dituturkan susah untuk difahami terutamanya untuk orang seperti aku.
dan banyak lagi if aku maw listkan.

tetapi, filem ni ada juga ajar benda baik.
1. jangan ambil dadah dan jangan edar dadah.
2. jangan lawan cakap orang tua.

aku xdapat fikir lagi apa yang baik.

oleh itu, aku menyesal telah menghabiskan rm10 untuk movie ini.

sekian.

diam!

.:END:.

~tahniahlah graduan yang berkonvo~

0 kOmentar:

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey