Friday, December 7, 2012

~Legend of Pi~

itu tajuk movie.
tajuk movie yang tengah hangat diperkatakan sekarang.
dan aku berpeluang menontonnya.
wehoo.
i got my movie life back.
haha.

maw cerita sinopsis penuh aku xdapat.
sebab a few minutes yg awal tu xtertonton.
masuk hall agak lambat.
920pm start, but we oll manage to get in at 931pm due to no park.
eh.

oleh itu, mari kita komen isi cerita ini.
pada mulanya aku blur, mmg pun blur.
tiba2 cerita pasal nama dia, Piscine Patel.
buat nickname Pi.
dan aku kagum budak tu boleh hafal those numbers, 3.1462......

next, cerita pasal kepercayaan agama.
tambah blur dan bosan.
cerita libat agama ni buat aku malas.
hindu, kristian, Islam dan last sekali Buddha.
xberkenan aku.
boleh pula percaya 3 agama sekaligus.
boleh sesat manusia.

tapi, cerita tentang Pi dan harimau, Richard Parker adalah super awesome!
aku suka sangat cara Pi handle those problem.
mula dari cara dia invent rakitnya, duduk stay bersama harimau dalam satu bot.
dan cara Pi & Richard Parker communicate.
ohsem!

maka, berbaloi cerita ini pada akhirnya.
aku amat gembira tengok Pi dan harimau.
yay!

bintang?
ehem. sebab awalnya bosan, ill only give 3 from 5.
so, cerita ini boleh jadi tontonan hujung minggu anda.
:)

itu sahaja coretan untuk kali ini.

sekian.

diam!

.:END:.

~awesome!~

3 kOmentar:

Blanche said...

Betul. I like this movie sooooo much! Hehehhe... Better than twilight... Hohoho

N N said...

Yes. Agree..
3/5 rating is suit well to this film

~miszirdawaty~ said...

yun: siuk kan! i agree! :)

Cik Nab: haha. nasib baik ada org support. :)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey