Friday, March 15, 2013

~15032013~

entri ini ditulis kerana aku malas maw sekolah ganti esok.
sebab utama, aku malas maw speaking dan tengok muka student.
bukan aku menyampah dengan dorang.
tapi sakit hati lah.
sakit hati dengan budak2.

kenapa?
sebab dorg suka lawan cakap.
dorang yakin ja paling betul, padahal sepatah haram xtaw apa.
then, dorg suka xbawa buku.
kemudian, sorg suka xsiapkan homework.
dan banyak lagi sebab lain.

aku denda dorg berdiri, ketuk ketampi atau marah bersebab.
bukan sengaja teacher maw marah.
dorg suka bising dalam kelas, dan suara teacher amatlah kuat tapi masih disaingi oleh suara dorg.
ada yang buat muka sakit hati dengan aku, tapi teacher cool ja.
nanti suatu masa dorg akan berterima kasih kenapa aku buat gitu.

setiap hari aku kena ingatkan bawa dictionary.
tidak kah mereka tahu teacher bukan kamus bergerak?
bila teacher cakap kena tengok kamus, mengeluh dan marah.
teacher mahu kamu pandai.
pandai tengok kamus.
pandai belajar.
isk.

walaupun dorg begitu, teacher masih sayang dorg.
masih ajar dorg dengan seikhlas hati.
dan aku sakit hati bila orang ckp aku xikhlas sebab aku tweet hari tu.
hei, dont judge me if u r not in my shoe.

oleh itu, jangan lah kita kurang ajar kepada guru.
mereka adalah sebaik2 manusia yang mencurahkan ilmu kepada kita.

sekian.

diam!

.:END:.

~sleepyhead~

2 kOmentar:

DLatum said...

Salam :B

Lama x jenguk sini.

Btw, being a teacher is the most hard and respected job [for me larh]. bukan senang nak didik generasi baru ni. thats why according to Prof Muhaya, selalunya jarang anak2 cikgu rosak/tak menjadi, sebab cikgu banyak berjasa dalam mendidik anak orang lain.


so be proud of yourself, pray more may Allah gives you extra strength and sabr to go through ur days :)

~miszirdawaty~ said...

cik DLatum: hihi, tertanya2 siapa tadi. nanti kita main jenguk2 ah. :)

terima kasih sebab bagi advice n courage. wee! need it! :)

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey