Saturday, September 13, 2014

~The Maze Runner~

mesti ada yang tertanya kenapa banyak betul masa aku tengok movie.
aku assume ada walaupun sebenarnya siapa jugalah baca blog kau 
perasan.
sebab dia mudah, aku xkerja. 
sedang belajar dan buang masa dengan tengok movie.

movie ni baru keluar minggu ni.
aku tengok hari kedua tayangan, petang khamis.

movie ni pasal Thomas dan rakan2.
bukan Thomas yang cerita kartun kanak2 tu.
Thomas yang hilang ingatan dan diletakkan disuatu tempat yang mempunyai banyak cerita tersembunyi.
dorang diletakkan disitu dan terpaksa survive sendiri.
dorang cuba cari jalan keluar thru maze yang ada di dinding, tapi xberjaya.
nasib baik ada Thomas yang degil dan mereka pun berjaya melepaskan diri.
ending dia buat aku sakit hati.
haha.

konflik di sini persahabatan, kepercayaan, kuasa.
kurang part yang bosan.
dan banyak yang best.
bintang: 4 dari 5.

cerita ni sesuai untuk ditonton oleh semua lapisan umur sebab tiada part mulut bertemu mulut.
tapi ganas sedikit, jangan tiru ya adik2.
:)

sekian!

.:END:.

~penat otak~

3 kOmentar:

Rinah said...

lepas baca review ko baru teringin mau tonton. sebelum ini, mau skip. sebab adik kata ceritanya tidak best, macam bodoh2. hahahaha

p/s:: review lagi movie lain yang ko tonton ;) thank you

~miszirdawaty~ said...

Rinah: okay juga ba ni. dari lbs. dari giver. hahaha. :)

nt aku review lagi ah. :)

Independent Queen said...

ingat kn sy sorang je tgk sakit aty...ghuoe ny ad jgk y sakit aty ngn ending die..yela tunggu pny lama..debor plk tuh..sedih skit pon ado...tbe2 spoil je ending diee..trus teringat2 jee ape akn jd lg akn dtg

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey