Thursday, April 16, 2015

~16042015~

assalamualaikum.

sebab aku sudah janji dengan kawan, aku akan tulis my experience pakai braces.
so, here the first entry.

sebenarnya dari dulu lagi aku plan mau pakai braces @ pendakap gigi ni.
tapi, ada seja kekangan.
belum cukup duit.
bila duit cukup, tiada masa.
bila ada masa, sifat penakut pun menjelma.
dan oleh kerana parents cakap buat juga, sebagai anak yang baik, aku turutkan seja.
padahal sampai saat mau pakai tu, mau turn back lagi pun ada.
haha.

 so, the process taken untuk buat braces ni mudah.
mula2, aku google klinik mana yg orang biasa pergi.
berapa kadar rawatan, berapa lama proses, dan kesimpulannya all the info needed.
then, aku call klinik berkenaan.
aku call few clinics.
klinik aina tu kekonon till june penuh appt.
so do klinik suria.
klinik seksyen 9 or 6 bangi pula kekonon busy cant decide bila boleh dpt consultation.
and, klinik harapan terakhir iaitu Klinik Pergigian Dr Smile Bangi angkat call aku dan cakap boleh buat appt anytime either isnin, khamis dan jumaat.
so, lepas plan dgn rumet (my transport source) aku pn decide p consult last 3 weeks.

The first appt going well.
My doctor for this treatment is Dr Raja Nor Shazleen.
baik dan lemah lembut oi.
takut kau boleh hilang terus.
haha.

after dpt referal letter, buat Xray dkt TCI.
hantar Xray to Dr Smile.
then arrange appt utk pasang.
actually, patut pasang last week.
tapi aku sakit dan demam.
then postpone to 16 april.

akhirnya tarikh appt pun tiba.
malam tu nervous sampai aku fikir mau cancel appt.
sebelum tu pulun makan semua benda as aku baca bnyk benda taboleh telan after the process.
 masuk bilik Dr, and she explained the agreement and the whole process.
Dr tanya ada soalan ka x.
aku pn blur ckp teda sebab aku x boleh fikir apa.
takut.

lepas scaling, proses pasang braces pun bermula.
mindset cakap sakit dan macam2.
tapi, sebenarnya langsung x sakit.
entah normal ka x rasa macam ni.
dan aku pasang Damon braces.
sebab aku mau avoid gigi kena cabut.
:)

selepas sejam, braces pun siap dipasang.
bayar apa yang patut.
and for Damon, kos di klinik tersebut ialah RM6500 untuk 2 tahun.
maximum.

keluar dari klinik.
cakap dgn rumet, lapar.
beli bubur dkt ioi dan interdental brush. 
balik bilik, makan.
dan aku still x rasa sakit.
cuma susah sedikit mahu makan, sebab x biasa ada besi dalam mulut.

so, sampai sini seja lah entri ni.
aku akan cuba update dengan berhemah.

sekian!

.:END:.

~am in love, with you~

5 kOmentar:

zaza zatti said...

Haha..thanks sbb tulis..hee

Syizah Basri said...

nota kaki d bawah tuh... -iloveu too-

~miszirdawaty~ said...

Zatti: Sama2! <3

Bu dech: Stalker!

ryan sofea said...

Kena stalk hahaha astaga sini kah mulanya..

~miszirdawaty~ said...

Baru aku perasan. Hahaha. Apa itu

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey